Setmanari digital i cultural

Divendres, 9 maig 2025

La filòloga ebrenca Mònica Sales s’emporta la 30a edició del Premi Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular

|

27.03.2015 ACN
El guardó, que lliura anualment l’Ajuntament de Bellpuig, ha incrementat enguany la dotació a 5.000 euros

La filòloga de Jesús (Baix Ebre) Mònica Sales de la Cruz ha estat distingida amb la 30a edició del Premi Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular de Bellpuig (Urgell) pel treball ‘Quan les revistes Conten Rondalles’. La guanyadora, de 31 anys, recollirà dissabte el guardó, que enguany augmenta la dotació a 5.000 euros. Els Premis Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular han esdevingut una important eina per a la recuperació i divulgació d’un patrimoni cultural amenaçat de caure en l’oblit. L’organització també ha editat enguany un col·leccionable, ‘Dotzena de frare’, on es presentaran cada any materials d’un folklorista o estudiós de la cultura popular, el primer dels quals serà Manuel Milà i Fontanals.
La 30a edició dels Premis Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular ja té guanyadors, tant en la categoria absoluta, que aquest any augmenta la dotació a 5.000 euros, com en les categories infantils i juvenils adreçades a alumnes des d’ESO a Batxillerat. Segons la decisió del jurat, que s’ha fet pública aquest dijous, la guanyadora d’aquesta edició del Premi Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular ha estat la filòloga Mònica Sales de la Cruz, amb el seu treball ‘Quan les revistes Conten Rondalles’.

L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc dissabte a la nit al Teatre Armengol de Bellpuig, en el marc d’una vetllada literària organitzada per l’Ajuntament i durant la qual es  presentarà el llibre de l’obra guanyadora de l’any passat i el llibre recull amb els treballs dels premis de les categories infantil i juvenil de les darreres tres convocatòries.

Coincidint amb l’acte d’enguany, l’organització ha editat també un col·leccionable ‘Dotzena de frare’ on es presentarà cada any materials d’un folklorista o estudiós de la cultura popular. El primer serà Manuel Milà i Fontanals.

Publicitat

L’Ajuntament de Bellpuig convoca anualment  el Premi Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular, que també compta amb el patrocini del Departament de Cultura, la Diputació de Lleida i l’Institut d’Estudis Ilerdencs.

960325 (1)
El director de Cultura Popular Lluís Puig, l’alcalde de Bellpuig Salvador Bonjoch, el Director de l’IEI Josep Maria Solé i Sabaté i Josep Borrell, director dels serveis territorials de Lleida

 

Publicitat