[dropcap]D[/dropcap]issabte passat va finalitzar el termini per presentar-se al 13è Premi Carles Sabater a la Millor Cançó de l’any i en total s’han rebut 191 maquetes. Durant els darrers tres mesos s’han anat rebent maquetes amb una especial participació tan les primeres setmanes després de la presentació del Premi com la darrera setmana abans d’acabar el termini.
Les cançons presentades corresponen a 73 bandes i cantautors d’arreu dels Països Catalans dels quals 5 són artistes andorrans. A més, hi ha participació de les Illes Balears, el País Valencià i Catalunya. La participació d’enguany és la més alta de les 13 edicions del premi i ha fulminat el rècord anterior, assolit a la darrera edició, amb 81 maquetes rebudes.
Aquest cap de setmana es reunirà el Jurat del Premi, format per Laura Jou, Jofre Bardagí, Pep Blay, Lluís Sureda i Quim Barceló, que es trobaran a Barcelona per tal de decidir el guanyador del Premi d’enguany i s’anunciarà durant la propera setmana els noms del primer i segon premi del concurs.
Durant aquesta edició i gràcies a la col•laboració del Fòrum Nacional de la Joventut d’Andorra s’ha fet especial incidència a fomentar la participació d’autors del Principat i sobretot a que els nous talents del país vegin el català com una llengua d’utilitat per prosperar en el món de la música. És per això que s’ha fet una especial difusió entre escoles de música i grups del país que ha donat un bon resultat.
El Premi Carles Sabater és Organitzat pel Centre de la Cultura Catalana d’Andorra amb el suport del Fòrum Nacional de la Joventut d’Andorra, el Govern d’Andorra, la Generalitat de Catalunya i la col•laboració del Comú d’Escaldes-Engordany, Andorra1-Ràdio Flaixbac i Viasona. Entre els guanyadors d’edicions anteriors es troben artistes com Nuna (2012), Anna Roig (2011), o Wantum (2010).