Setmanari digital i cultural

Dissabte, 21 juny 2025

Dagoll Dagom reestrena per tercera vegada ‘Mar i Cel’ amb nous actors i projeccions audiovisuals

|

18.09.2014 ACN
El muntatge amb direcció de Bozzo s’estrenarà oficialment el 25 de setembre

[dropcap]E[/dropcap]l musical ‘Mar i Cel’ va ser un gran èxit de Dagoll Dagom de finals dels 80 i de mitjans dels 2000. La companyia estrenarà oficialment el dijous 25 de setembre un nou ‘Mar i Cel’ al Teatre Victòria, que té com a novetats el repartiment i les projeccions audiovisuals que van acompanyant les escenes. lrepresentació, amb la direcció de Joan Lluís Bozzo, coincideix amb els 40 anys de la companyia. ‘Mar i Cel’ relata l’amor tràgic d’una noia cristiana i un corsari morisc en un vaixell perdut enmig de la Mediterrània. La intolerància de les dues comunitats farà que aquest amor sigui impossible i forçarà la tràgica mort dels dos protagonistes que esdevenen un símbol de les víctimes del xoc de cultures.
Bozzo ha destacat que aquest és el tercer intent de fer ‘Mar i Cel’ i ha recordat que amb els dos precedents estan a punt de fer les 1.000 representacions. Dagoll Dagom ha celebrat els seus 40 anys de vida activa i Bozzo ha afirmat que han fet en aquest temps un recorregut variat que “s’ha concretat en el teatre musical, però sobre tot en fer un teatre popular, per a tot tipus de públic, de diferents estaments culturals i de diferents generacions, un públic que pugui retornar al teatre perquè que el principal problema que té el teatre en aquest país és la manca de públic”. ‘Mar i Cel és l’obra que més “ha excel·lit” en el principi de la companyia de “fer un teatre popular de qualitat, per tots els públic per recaptar públics nous”.

912873

Bozzo ha explicat que la novetat important són els vídeos. Joan Rodón, que s’ha encarregat d’aquest part audiovisual junt amb Emilio Valenzuela, ha apuntat que van assolir el compromís de “no desvirtuar l’espectacle. En altre versions teníem un cel pintat darrera i en aquesta volíem potenciar el cel”, ha destacat. Rodón ha indicat que en altres moments els vídeos donen una visió més èpica del moment.

Publicitat

El director també ha destacat que hi ha una nova companyia amb nous actors i actrius que donen vida als personatges. “Hi ha una química diferent”, ha ressaltat Bozzo, qui ha manifestat que no han intentat mai dur a terme una reproducció de l’obra que ja van fer. De fet, ha admès que no han visionat cap vídeo dels espectacles de ‘Mar i Cel’ anteriors. En aquest sentit, els va traslladar als actors que havien de buscar la seva manera de fer els personatges.

Els dos actors principals de l’obra són Roger Berruezo, qui es posa en el paper de Saïd, i Ana San Martín, que interpreta a Blanca. Hi ha dues excepcions pel que fa als actors que repeteixen que són Pep Cruz, que interpreta Joanot que havia fet al 88, i Xavi Fernández que feia del pare de Blanca i havia interpretat el paper el 2004. El muntatge comptarà amb la música d’Albert Guinovart.

Per la seva part, Xavier Bru de Sala, encarregat del text, ha manifestat que l’obra és molt actual i que “ajuda a reflexionar i a sentir des del cor que les coses no haurien d’anar així i que s’està vivint globalment unes situacions que ja el mateix Guimerà pensava que era cosa del passat quan va escriure ‘Mar i Cel'”.

Funcions

L’obra del mateix títol d’Àngel Guimerà va triomfar a les temporades 1988-90 al Teatre Victòria i al 2004-06, primer al TNC i després de nou al Victòria. A finals dels 80 es van fer 352 funcions a Barcelona amb 350.068 espectadors i 125 funcions entre Madrid, Bilbao i Saragossa amb 191.000 espectadors. Entre 2004 i 2006, a Barcelona es va representar 374 vegades arribant als 325.000 espectadors, mentre que a Madrid, València i Mallorca es van fer 85 funcions amb 36.540 espectadors. Dagoll Dagom ha mostrat la seva intenció de poder portar el muntatge a l’exterior. De fet, a l’any 2007, es van interpretar 14 funcions de ‘Mar i Cel’ a l’Òpera de Halle a Alemanya.

912885

Publicitat