Dimecres, 21 octubre 2020

El festival Zoom d’Igualada, del 24 al 29 de novembre i en format digital

El públic podrà accedir a tots els continguts de forma gratuïta a través de la pàgina web del certamen

|

La 18a edició del Zoom Festival Internacional de Continguts Audiovisuals de Catalunya se celebrarà del 24 al 29 de novembre en format 100% virtual. Així ho han anunciat aquest dimarts els seus organitzadors, que han assegurat que han volgut ser “innovadors i arriscats” i han plantejat un “esdeveniment gairebé nou”. Les projeccions es faran a través de la pàgina web del festival i seran gratuïtes i obertes al públic general, que s’haurà de registrar prèviament. De fet, segons la codirectora del Zoom, Anna Cervera, un dels avantatges del nou format serà que “podrem arribar a més gent”. D’altra banda, Cervera ha relatat que procés de selecció de les propostes que competiran a la Secció Oficial s’ha tancat amb un centenar de propostes rebudes.

Amb motiu de la pandèmia de la covid-19, els organitzadors del festival Zoom han decidit que el certamen d’enguany sigui 100% online a excepció d’algunes projeccions de projectes locals que tindran lloc al Teatre de l’Ateneu d’Igualada. La codirectora del festival, Anna Cervera, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa que el certamen “té més sentit que mai” tenint en compte que “arran de la pandèmia i del confinament el consum de continguts audiovisuals ha anat a l’alça” i creu que el certamen pot jugar un paper per “seleccionar continguts de qualitat”.

D’aquesta manera, el Zoom celebrarà la seva 18a edició del 24 al 29 de novembre i mantindrà les seccions i activitats tradicionals, així com també el Talent Campus Formats TV. A més, s’hi afegeix el Premi Zoom a la Millor Creació Audiovisual del Confinament, que ha rebut més de 120 propostes audiovisuals realitzades durant el confinament. Totes les projeccions i activitats es faran de manera virtual i es podran seguir de manera gratuïta a través de la plataforma web del festival.

Cervera ha detallat que cada projecció tindrà un dia i una hora assignada i el públic s’haurà de registrar prèviament per poder accedir-hi. A més, la codirectora del certamen ha avançat que en moltes de les projeccions es connectarà prèviament amb l’equip, ja sigui amb el director o els artistes, perquè puguin presentar el projecte. D’aquesta manera, ha dit, “podrem tenir un ‘feedback’ i un col·loqui de manera virtual”, ha apuntat Cervera.

- Advertisement -

De la seva banda, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha destacat que és un “honor” que una ciutat com Igualada pugui continuar apostant per aquest projecte i que es pugui convertir en “referent” del món audiovisual. “El més fàcil hagués estar dir que no es feia, però som una ciutat que creu en el seu potencial i té persones amb una gran qualitat professional que ens posen al mapa de les ciutats de referència en el mapa audiovisual”, ha destacat el batlle.

La imatge de la 18a edició
El certamen també ha donat a conèixer aquest dimarts l’eslògan i la imatge d’aquesta 18a edició. Segons ha detallat el responsable de l’estudi de disseny Evvo, Pep Valls, el terme anglès ‘Believe’ (‘creure’ en català) és el fil conductor de la imatge d’enguany: “Creure en els nous formats, creure en els continguts, però sobretot creure en aquest nou projecte i en les persones que el fan possible”. D’altra banda, aquest eslògan es complementa amb la imatge d’una creu (que també simbolitza la lletra ‘T’) il·luminada. El debat que vol suscitar aquesta imatge és si “la televisió s’està morint o no”, però “com que està il·luminada vol dir que encara segueix brillant i, per tant, continua viva”, ha expressat Cervera.

- Advertisement -