Divendres, 4 desembre 2020

‘Escena25’ vol facilitar l’accés a la cultura als joves d’entre 18 i 25 anys

|

Durant tot el mes d’octubre els joves entre els 18 i els 25 interessats rebran 25 euros per assistir a un o dos espectacles

Actualitat

[dropcap]U[/dropcap]na setantena d’equipaments culturals, en col·laboració amb el departament de Cultura, duran a terme durant el mes d’octubre la campanya social ‘Escena 25‘ amb l’objectiu de facilitar l’accés a la cultura als joves catalans. Conscients de les dificultats econòmiques de la gent jove, la iniciativa els ofereix una aportació de 25 euros (l’esforç econòmic és de les sales) perquè puguin assistir a un o dos espectacles (en funció del seu preu) durant aquest mes. A través d’una web creada ad hoc, els usuaris no només podran sol·licitar aquesta ajuda sinó que tindran accés a tota la informació de sales i espectacles subjectes al descompte. Aquesta campanya ha entrat en funcionament aquest dimecres.
Els joves interessats s’hauran de donar d’alta a la plataforma digital d’Escena 25 (www.escena25.cat), i a partir d’aquí tindran a la seva disposició 25 euros que els permetran escollir el dia i l’hora de l’espectacle o concert entre la programació oferta al web. Els usuaris no pagaran res sempre que el preu de l’espectacle escollit sigui igual o inferior a l’import que se’ls regala. En cas contrari, l’usuari abonarà la diferència de preu, però a la taquilla de cada equipament.

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, han presentat aquest dimecres els objectius de la campanya, en companyia de bona part dels responsables dels 70 equipaments culturals que s’hi ha implicat.

Segons han detallat, els objectius d’aquesta campanya són, en primer lloc, “crear les millors condicions” que possibilitin l’accés dels joves a la cultura, i en aquest cas concret a les arts en viu. De retruc, que els joves coneguin els equipaments culturals inclosos en l’oferta dels 25 euros. I en darrer terme, “crear i consolidar” l’àbit de gaudir de les arts escèniques i la música en viu. A més, la campanya servirà a les institucions i els equipaments per conèixer les preferències culturals dels joves en aquest terreny, per ser capaços “adaptar i orientar l’oferta“.

Tot plegat s’ha dissenyat coincidint amb l’inici de la temporada teatral i musical a la majoria d’equipaments culturals, de manera que també es busca que la major afluència de joves doni un impuls a l’arrancada del curs escènic.

- Advertisement -

esc
El Conseller de Cultura Ferran Mascarell i Jordi Sellas, Director de Creació i Empreses Culturals (FOTO ACN)

- Advertisement -