El resultat d’aquest treball es podrà escoltar el proper 1 de maig, al Teatre Principal d’Olot, interpretat pel mateix Guinovart al piano i per la GIOrquestra, dirigida per Marcel Sabaté.
A més de la versió habitual per a cobla, a partir d’ara, les melodies que acompanyen els elements de la faràndula olotina a la plaça Major d’Olot per Corpus i per les Festes del Tura, tindran una composició per orquestra simfònica. L’Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot va fer fa uns mesos l’encàrrec de crear una composició lliure basada en les melodies dels gegants, els cabeçuts i els cavallets d’Olot a Albert Guinovart, un dels músics compositors catalans més reconeguts del moment.
El resultat serà una partitura pensada per a ser interpretada per a la quarantena de músics que formen una orquestra simfònica. La personal visió del prestigiós Albert Guinovart amb la força d’una orquesta simfònica.
La voluntat d’aquest projecte és prendre un dels patrimonis musicals de la ciutat d’Olot més estimats per tots els seus ciutadans i dotar-los encara de més valor convertint-lo en una obra d’elevat prestigi musical que, a part de la versió per a cobla que es tenia fins ara, tindrà una versió per ser interpretada per a orquestra simfònica en entorns on, fins ara, no hi tenia cabuda: en el marc de concerts en teatres i auditoris i a través de músics i directors de primer nivell.
Això no vol dir restar importància a la composició i interpretació per a cobla sinó al contrari sumar possibilitats a les melodies de la faràndula olotina que tenen la qualitat musical suficient per a ser adaptades per a orquestra simfònica i, així també, per poder ser interpretades més enllà d’Olot.
Divendres 1 de maig, Concert d’estrena de les peces
El resultat del treball de Guinovart es podrà escoltar el proper 1 de maig, en una doble sessió al Teatre Principal d’Olot: a les 17.30 i a les 21.30 h. El concert estarà interpretat pel mateix Albert Guinovart juntament amb la GIOrquestra, sota la direcció del garrotxí Marcel Sabaté.
L’Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot ha volgut tancar l’encàrrec amb la producció d’aquest concert per mostrar al públic olotí -el més entregat però també el més exigent- el resultat d’aquest encàrrec.

