La Patum homenatja el gènere femení amb un salt de Maces protagonitzat únicament per dones

|

Les campanes ressonen a la plaça de Sant Pere a les 12 en punt i el públic anhela amb impaciència l’inici de la Patum de Lluïment. Es tracta del segon dia d’una nova edició de la festa de Corpus berguedana, però és la primera ocasió en què es poden veure totes les comparses juntes – a excepció dels Plens que es veuran aquesta nit.

Enguany, el protagonisme se l’han endut les dones amb un salt de Maces íntegrament femení, un homenatge al que van fer vuit berguedanes el 29 de maig de 1960. Aquest dijous, Isabel Cardona, una de les pioneres, ha vist la Patum des del balcó de l’ajuntament. Ella va viure la gesta d’una manera “molt normal” i s’ha mostrat orgullosa d’haver pogut participar-hi “com una berguedana més”. La incògnita d’aquesta edició serà veure quina és l’afluència de públic a una festa que acostuma a ser multitudinària però que enguany coincideix amb Sant Joan.

Les dones de la comparsa de les Maces baixen l’escala de l’església després de la missa tradicional que dona inici a la Patum de Lluïment.
Publicitat