05.09.2014 ACN
És un dels plats forts del programa de la Diada, que aquest any se celebra del 5 al 21 de setembre
[dropcap]L[/dropcap]a façana del Naixement de la Sagrada Família de Barcelona serà l’escenari de luxe que acollirà, el pròxim 6 de setembre a les vuit del vespre, el concert que reunirà l’Orfeó Català, l’Escolania de Montserrat i la Coral Sant Jordi, que amb el títol ‘Veus de Catalunya’ commemorarà el Tricentenari. És un dels trets més destacats del programa d’actes culturals que vesteix la Diada d’aquest any, un programa que es durà a terme entre el 5 i el 21 de setembre. Altres punts destacats són la Nit Blanca al barri del Born i un concert de 300 violoncel·listes al Born Centre Cultural, una composició d’Albert Guinovart a partir d’uns versos de Miquel Martí i Pol.
Així, la vigília de la Diada el barri del Born de Barcelona s’omplirà d’espectacles poètics, musicals i teatrals d’accés lliure i adreçats a tota mena de públic. El director de la Nit Blanca, Jaume Bernadet, ha destacat el fet que l’esdeveniment li ha permès reviure “aquell sentiment que el carrer és la casa pública on teatre, dansa, música i poesia propicien el gaudi i l’intercanvi d’emocions entre persones de totes les edats”.
L’endemà, a les vuit del matí, 300 violoncel·listes interpretaran una composició d’Albert Guinovart a partir d’uns versos de Miquel Martí i Pol. L’acte recordarà el moment en què va caure el conseller en cap Rafael de Casanova. Guinovart ha destacat el protagonisme de la cultura en aquesta Diada: “S’ha pensat en un encàrrec musical per a una commemoració, i això, com a músic, m’omple de satisfacció”.

