Dimarts, 24 novembre 2020

Més de 25.000 visitants i una facturació de 325.000 euros a la Setmana del Llibre donen optimisme al sector

La Diada va ser el dia amb més afluència de públic i diversos dies s'han registrat cues

|

La Setmana del Llibre en Català supera les previsions i tanca aquest diumenge amb “èxit de públic i vendes” la 39a edició, marcada per les restriccions provocades per la crisi sanitària. Més de 25.000 persones han visitat l’espai habilitat de manera excepcional al Moll de la Fusta de Barcelona –els altres anys es feia a l’avinguda de la Catedral- i s’han facturat 325.000 euros. El president de la Setmana, Joan Carles Girbés, ha destacat que ha generat “un intangible molt important, que és la il·lusió”, cosa que, a parer seu, els fa encarar la “duríssima tardor amb molt optimisme”. La Diada va ser el dia amb més afluència de públic i diversos dies s’han registrat cues per accedir al recinte, que tenia un aforament màxim de 935 persones.
Girbés considera que “el resultat ha estat molt positiu” i que ha superat les expectatives que tenien els organitzadors de la Setmana del Llibre en Català. Amb tot, no ha volgut comparar aquesta edició amb les anteriors perquè s’ha reduït a només cinc dies -la meitat que els altres anys-, s’ha fet “amb mesures de seguretat molt estrictes i en un emplaçament molt diferent: el Moll de la Fusta i no l’avinguda de la Catedral”.

Amb tot, el també director editorial de la cooperativa Som destaca que “hi ha hagut cues puntuals” per accedir al recinte diversos dies. “La Diada de l’Onze de Setembre va ser el dia amb més afluència de públic”, explica tot afegint que els visitants d’aquesta edició “han vingut amb ganes de comprar llibres”.

Girbés diu que gairebé totes les activitats 180 programades “han tingut un 100% d’afluència de públic” i destaca que les que més gent han aplegat són les taules rodones sobre el llibre reivindicatiu i sobre l’estat de la llengua que es van fer dissabte. “També han tingut molt públic les activitats familiars, que per nosaltres són molt importants perquè els nens i nenes són el futur que esperem i desitgem per la lectura en català”, afegeix esperançat. A parer seu, els itineraris literaris per Barcelona també han estat un èxit amb una ocupació pràcticament del 100% en tots ells. A més, subratlla que per la Setmana hi han passat gairebé 200 autors que han signat els seus llibres i han pogut, després de molt temps, poder tenir contacte amb els seus lectors.

Aposta per una “acció potent” per Nadal

- Advertisement -

El president de la Setmana del Llibre conclou que en aquesta edició hi ha hagut un “intangible tant o més important que la facturació i el públic, que és que tot el sector del llibre -llibreters, editors i institucions públiques- està unit”. Davant d’això, creu que “de cara a aquest Nadal” el sector hauria de pensar “en una acció potent, poderosa i influent per a la venda del llibre en català perquè seran mesos molt durs els que vindran i necessitarem tot l’esforç, la creativitat i la unió de tot el sector per remuntar”.

Segons Joan Carles Girbés i la presidenta d’Editors.cat, Montse Ayats, aquesta edició ha pogut demostrar que “la cultura és segura i que els esdeveniments culturals poden continuar amb nous formats adaptats”.

- Advertisement -