Actors i actrius a l’atur donaran vida aquest Nadal a patges reials virtuals, que entraran a les cases a través de la pantalla gràcies a la campanya ‘Patges en Acció’. Impulsada per l’Associació Actúa Ayuda Alimenta i l’empresa barcelonina ‘Jugar i Jugar’, la iniciativa vol contribuir a suavitzar dos dels mals derivats de la crisi del coronavirus: la distància social i la precarització del sector cultural. Per un d’un donatiu mínim 15 euros, les famílies que ho sol·licitin rebran entre aquest dijous i el 5 de gener un missatge en vídeo personalitzat per cada infant. Els missatges, en català, castellà o llengua de signes, els protagonitzarà el col·lectiu d’actrius i actors que han vist afectada la seva activitat degut a la pandèmia.
En un Nadal sense cavalcades, amb la mobilitat reduïda i la distància social com a recomanació sanitària, i amb una crisi econòmica que ha impactat fortament en el sector cultural, la campanya ‘Patges en acció’ es conjura contra totes dues realitats.
Els patges reials faran arribar als més petits a través de la pantalla “missatges personalitzats, per transmetre’ls-hi tranquil·litat, màgia, il·lusió i donant tota la seguretat que més que mai, aquesta Nit de Reis, serà molt especial”, anuncien els responsables de la iniciativa. Les famílies podran indicar als patges la informació que vulguin perquè preparin el missatge.
La integritat dels donatius que generi la campanya (a partir de 15 euros el missatge) aniran destinats a “retribuir la tasca d’actrius i actors que s’uneixin a aquesta campanya” (els més afectats per les conseqüències laborals de la pandèmia), i finançar els programes d’acció social de primera necessitat que impulsa l’Associació Actúa Ayuda Alimenta destinats al col·lectiu artístic i cultural. La campanya compta
Actúa Ayuda Alimenta és responsable de la campanya homònima impulsada per Sergi Cochs i l’actriu Nora Navas, que des de l’estiu està oferint suport i ajuda de primera necessitat (lots d’aliments inclosos) al col·lectiu de professionals del sector cultural i les arts creatives afectats per les conseqüències de la pandèmia.
Missatges de tranquil·litat i alegria
L’equip de la botiga infantil ‘Jugar i jugar’, de Barcelona, s’ha encarregat, al seu torn, de dissenyar un “guió pedagògic” que orienta la comunicació dels missatges per part dels actors. Així, se’ls demana transmetre missatges de tranquil·litat i alegria, centrat en els punts fort si positius de cada infant, i que eviti els “xantatges i manipulacions” que vinculen l’arribada dels regals a haver tingut una bona conducta.