Josep Torreño | Subirats
Amb la façana de l’imponent Palau Gralla com a testimoni, un edifici senyorial del desconegut poble mediaval de Torre-Ramona, Subirats acull una nova edició del Festival de Música a les Vinyes. Un festival de petit format que proposa dues jornades que es celebraran els dies 20 i 27 de juliol a les 10 de la nit.
Aquesta és una de les iniciatives que ofereix el Patronat Municipal de Turisme, que vé programant amb èxit diverses accions per dinamitzar l’oferta cultural, turística o gastronòmica d’aquest territori de l’Alt Penedès, conegut com la Capital de la Vinya. Un apelatiu justificat, ja que Subirats és el municipi amb més vinya conreada de Catalunya. I és precisament quan el fruit de la vinya arriba gairebé a la darrera etapa, la de la maduració, el Festival Música a les Vinyes treu el cap en la seva onzena edició.
Dues propostes musicals ben originals
El primer concert programat per aquest dissabte 20 de juliol, presenta Rocío Faks Quartet & Gorka Benítez amb la seva proposta “De los días, los más lindos”. Un gran espectacle a càrrec del quartet liderat per Rocío Faks amb la seva extraordinària veu, al costat del virtuós pianista Marco Mezquida, premiat com a millor músic de l’any el 2011 i el 2012 per l’associació de músics de jazz i música moderna de Catalunya , el mestre del ritme Paco Perera al contrabaix, Salvador Toscano a les percussions i un convidat de luxe, Gorka Benítez,al saxo i la flauta, un músic emotiu i a la vegada rítmic i melòdic. Una formació de músics de diferents geografies i estètiques que, sense deixar de banda la seva pròpia identitat, aconsegueixen crear i recrear melodies tradicionals del folklore de l’Amèrica del Sud. Diversitat d’harmonies i ritmes traspassen les fronteres del jazz més actual per transportar-nos a un món de sonoritats totalment nou.

I el dissabte 27 de juliol serà torn per “Únicos” amb Josemi Carmona & Ignasi Terraza Quartet per primer cop a Catalunya. Aquest grup de músics farà sentir que el flamenc i el jazz són dos estils de música d’orígens i arrels comunes que sempre es tracten amb respecte i admiració. La mateixa admiració i respecte que senten tant el Josemi Carmona amb el “duende” de la seva guitarra com l’Ignasi Terraza amb el “swing” del seu piano, acompanyats pel so elegant del contrabaixista Mario Rossy i del ritme del cajón flamenc de José Manuel Fernández (El Tobalo).
Aquesta fusió ens porta a un diàleg ple de creativitat i a un intercanvi cultural. Josemi Carmona (guitarrista i compositor), fill del guitarrista Pepe Habichuela i la bailaora Amparo Bengala va començar acompanyant al seu pare per tot el món amb l’espectacle “Flamenco Puro”. Va fundar el grup de flamenco pop la Barberia del sur. Incorporant-se més tard al conjunt Ketama. Actualment a part dels seus projectes , també forma part del grup del gran saxofonista i flautista Jorge Pardo. Acaba de fer una gira europea amb gran èxit al costat del contrabaixista de jazz Dave Holland i del seu pare Pepe Habichuela. Per la seva banda, Ignasi Terraza no necessita presentació, és ja un clàssic del Festival, gran pianista conegut per l’elegància i la força rítmica del seu swing.
Degustació de cava amb Préssec d’Ordal
I després de cada actuació, hi haurà la tradicional degustació de caves de Subirats i es repetirà la novetat dels darrers anys de la combinació de cava amb Préssec d’Ordal. Un dels èxits descoberts al Mercat del Préssec d’Ordal que es celebra cada cap de setmana d’estiu a Sant Pau d’Ordal.
Venda d’entrades a Turisme de Subirats
Com arribar:
