Dissabte, 28 novembre 2020

Una campanya anima els ciutadans a “tornar” a consumir cultura, difondre-la i fer-hi donacions

‘Si la cultura et toca, ara et toca a tu’ apel·la a la "coresponsabilitat" del públic davant a crisi de la covid-19

|

Un grup de professionals de la captació de fons en l’àmbit cultural en aliança amb el Cercle de Cultura han llançat aquest dimarts una campanya que apel·la directament “la gent que estima la cultura” perquè “perdi la por” i torni a consumir-ne malgrat el context advers. ‘Si la cultura et toca, ara et toca a tu’ vol a més que els ciutadans difonguin l’activitat o bé cultural que adquireixin i promou les donacions econòmiques. De moment s’hi han adherit 35 equipaments i actors culturals (L’Auditori, Temporada Alta, club tresc, Fundació Pau Casals i TNC, entre altres). El seu portaveu, Oriol Alzina creu que precisament en aquest moment tan “complicat”, amb “tantes restriccions”, és l’hora que la gent “perdi la por” i es bolqui en la cultura.

La campanya apel·la així a la “coresponsabilitat” del públic per superar la crisi que pateix el sector cultural arrel de la covid-19. Va dirigida a la ciutadania, i en particular a “aquells que estimen la cultura, que han deixat de consumir per una por molt lògica”. Per tant, i segons Oriol Alzina, no aspiren tant a “aconseguir nous públics”, com a potenciar que aquells que ja eren consumidors de teatre, música, literatura, etc. “facin un pas endavant, surtin de casa i tornin a consumir cultura”.

La campanya ha activat un web des d’on accedir a les programacions de les entitats i equipaments adherits, per comprar-hi entrades. De la mateixa manera, s’anima els usuaris a fer difusió de la seva activitat cultural a través de les xarxes i, en tercer lloc, se suggereix la possibilitat de fer donacions privades a aquests actors culturals (habitualment mitjançant les seves pròpies vies de captació de fons o amb la campanya com a intermediària).

I és que aquesta iniciativa sorgeix de l’acord de col·laboració entre la xarxa ‘fundraising.cat’ –dedicada precisament a la captació de fons per a projectes culturals- i el Cercle de Cultura. En concret, s’articula a partir d’un dels punts del manifest ‘Més Cultura, més Europa’ que està promovent el Cercle de Cultura a escala europea, tal i com ha explicat el vicepresident de l’entitat, Jordi Pardo, aquest dimarts.

- Advertisement -

Ara per ara, s’han sumat a la campanya L’Auditori, el Festival Temporada Alta, la Fundació Catalunya Cultura, el TNC, el Teatre Lliure, el tresc, la Fundació Pau Casals i altres projectes i entitats culturals d’arreu del país, però els seus impulsors espera que el nombre vagi creixent.

Oriol Alzina diu que la cultura “ens ha cuidat molt” durant el confinament, i reitera la “greu crisi” que el sector travessa arran d’aquesta crisi. Al seu parer, els “plans de rescat” de les administracions “estan molt bé però són totalment insuficients”. “Els ciutadans som els que al final salvarem la cultura”, assegura, abans de reclamar-los: “Fem un pas endavant, tornem a sortir de casa i entre tots tornem a consumir cultura”.

- Advertisement -