Dimarts, 21 setembre 2021

EXPOSICIONS

El 33è Visa Pour l’Image se centra en els conflictes bèl·lics i els refugiats, l’altra crisi més enllà de la pandèmia

El festival se celebrarà del 28 d'agost al 26 de setembre sense oblidar la crisi del coronavirus, amb dues exposicions

|

La 33a edició del Visa Pour l’Image se celebrarà del 28 d’agost al 26 de setembre a Perpinyà (Catalunya del Nord) i centrarà l’objectiu en els conflictes bèl•lics i el drama dels refugiats però sense oblidar el coronavirus, a qui dedicarà dues exposicions. En total, s’hi podran veure 25 exposicions gratuïtes i diverses projeccions que convertiran de nou la ciutat en la capital del fotoperiodisme. Entre les propostes que engalanaran les parets del Convent de Mínims i l’Església dels Dominicans, hi ha exposicions sobre els migrants climàtics de Bangladesh; els deu anys de guerra a Síria; la situació dels armenis, la ‘primavera birmana’ o un retrat dels darrers dies al camp de refugiats de Moria.
El món del fotoperiodisme es tornarà a donar cita a Perpinyà a partir del 28 d’agost en el Visa Pour l’Image i fins al 26 de setembre, amb la setmana professional i de projeccions del 30 d’agost al 4 de setembre i les setmanes escolars –i amb cita prèvia- del 13 al 17 de setembre i del 20 al 24 de setembre.

Tot i que enguany no s’ha fet presentació a la premsa, al dossier del programa el director del Visa, Jean-François Leroy, recorda que malgrat que la pandèmia ha quedat “inscrita” com l’esdeveniment “principal” d’aquest inici de segle, “les nostres societats han continuar passant altres crisis, patint altres conflictes”. “De Birmania a l’Alt Karabaj, d’Etiòpia a Colòmbia, el covid-19 no ha aconseguit sufocar la marxa del món”, recorda Leroy.

L’edició d’enguany parlarà tant de les guerres, com de crisis, política, esports, cultura ciència o el canvi climàtic però els conflictes bèl•lics i els refugiats centraran l’objectiu d’aquest any. És el cas de l’exposició l’AFP ‘Síria: una dècada en guerra’, que retrata el conflicte bèl·lic des de la Primavera Àrab, quan semblava que el país estava a les portes d’una revolució històrica. També de ‘Armenis, un poble en perill’, d’Antoine Agoudjian, o ‘La Primavera birmana’, d’un fotògraf anònim per al The New York Times que retrata el cop d’estat al país.

‘Feliç vida en parella: Haití, en la prosperitat i en l’adversitat’ de Valérie Baeriswyl (Reuters) recull la fractura social al país caribeny arran del terratrèmol del 2010 que, entre d’altra, obliga parelles a casar-se de forma col•lectiva per compartir despeses.

La regió del Tigré

El Visa també oferirà una exposició sobre els últims dies del camp de Moria, que va quedar destruït per les flames el setembre de l’any passat quan més de 20.000 persones hi malvivien, i dedicarà fins a tres exposicions als conflictes de la regió del Tigré, a Etiòpia. ‘Tigré: Etiòpia s’enfonsa en el caos’ d’Eduardo Soteras; ‘Etiòpia, exilis i derivats’ d’Olivier Jobard i ‘Fugir de la guerra de Trigré’, de Nariman El-Mofty.

La crisi sanitària

L’edició d’enguany també dedicarà un espai a la crisi del coronavirus. Ho farà amb un reportatge dels fotògrafs de l’agència MYOP, que retrata la “doble pena” dels refugiats en la crisi sanitària, i ‘Vida i mort a Nova Delhi davant la segona onada’, una exposició que mostra la situació extrema que ha viscut la Índia amb la pandèmia.

Publicitat