Divendres, 23 abril 2021

FESTES I TRADICIONS

El Passeig de Gràcia, l’Arc de Triomf i la plaça Reial, alguns dels espais del Sant Jordi de Barcelona

Les llibreries podran posar parada a la porta de la botiga des de dos dies abans de la festa

|

El Passeig de Gràcia, l’Arc de Triomf o la plaça Reial seran alguns dels escenaris del Sant Jordi d’aquest any a Barcelona. Un Sant Jordi “menys eufòric”, però que “sens dubte” se celebrarà, segons ha assegurat el president del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis, en una conversa de la sèrie ‘Diàlegs on line’ amb el periodista Víctor Fernández organitzada per l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya (ACEC). Tixis ha explicat que un tram del Passeig de Gràcia es tancarà, i que a Arc de Triomf i la plaça Reial hi haurà espais on es podran remenar llibres i els autors podran signar, a l’espera de decidir-ne “4 o 5 més”. A més, les llibreries podran posar parada a la porta de la botiga des de dos dies abans de Sant Jordi.

Tixis ha explicat que el sector ha elaborat un pla que ja està en mans del Procicat, “que ens ha felicitat”. El president del Gremi d’Editors espera que l’organisme governamental hi doni el vistiplau definitiu almenys una setmana abans de Sant Jordi.

També ha admès que no serà la festa del llibre i la rosa prèvia a la pandèmia -per bé que ha assegurat que també hi haurà parades de roses-, però ha augurat que la festa, ni que sigui més calmada, es podrà fer perquè durant la pandèmia ha quedat clar, al seu parer, que el llibre és un article de primera necessitat que el públic vol.

La pirateria, problema de consideració

En un pla més genèric, Tixis ha aportat dades sobre l’estat del sector, que ha qualificat de bo. L’any de la pandèmia havia de ser “molt dolent” i al final “no ho ha estat tant”, però sí ha remarcat que la indústria té un problema de consideració en la pirateria.

Segons els càlculs del Gremi, l’accés a continguts digitals il·legals provoca que el sector del llibre deixi d’ingressar entre 200 i 250 milions d’euros anuals a Espanya. Una dada que va en sintonia amb el fet que si bé hi ha un 25% de lectors que afirma llegir en suports digitals, només n’hi ha un 5 o un 6% que assegura que els compra, tot segons dades de l’entitat.

Publicitat