Linyola escollirà el caganer del Pessebre Vivent a través d’una aplicació per a mòbils

|

08.12.2013 11:01h
ACN
El 15è any de representació inclourà una sessió al Poble Espanyol de Barcelona

El Pessebre Vivent de Linyola, que enguany celebra la seva quinzena edició, escollirà el caganer d’aquest any mitjançant una aplicació per a telèfons i tauletes intel·ligents Android que permetrà als usuaris preseleccionar els candidats al “Càsting de Caganers” que des de fa anys organitza la direcció del Pessebre. Per primer cop es podran presentar les candidatures enviant la fotografia a l’App, d’entre les quals se n’escolliran 15. L’aplicació ja es pot descarregar al Google Play. La fase final es disputarà al Poble Espanyol de Barcelona on es farà per primera vegada una representació del Pessebre Vivent dins la Mostra de Pessebres Vivents de Catalunya que s’estrenarà aquest Nadal.

Linyola serà un dels pobles que representaran els Pessebres Vivents de Catalunya a la Mostra del Poble Espanyol juntament amb Jesús (Baix Ebre), Prats de Rei (Anoia) i Sant Feliu del Racó (Vallès Oriental). El del Pla d’Urgell aprofitaran el ressò que tindrà aquesta representació a Barcelona per fer per primer cop en públic la fase final de selecció del caganer del 2013. El càsting se celebra des del 2004 com un dels trets característics del Pessebre de la localitat.

El coordinador de la representació, Àlex Masses, ha explicat que “la idea va sorgir com una broma però que va tenir molt ressò i que ja s’ha consolidat, aconseguit molta més repercussió per les representacions”. Amb l’obertura del càsting a tots els ciutadans a través de l’App també s’aprofitarà per promocionar Linyola amb diferents sorteigs entre els participants i els votants. Els caganer guanyador (que pot ser noi o noia major de 18 anys) s’emportarà un premi valorat en 850 euros).

L’objectiu: més ressò internacional

Amb l’App del càsting de caganers l’organització del Pessebre Vivent de Linyola vol arribar a un públic més ampli. L’aplicació es traduirà l’any vinent a diferents idiomes seguint l’exemple de la pàgina web, que aquest Nadal estrenarà edició en castellà, en francès i en anglès.

Publicitat
Reserva d’entrades per assegurar-se plaça

Per aconseguir que tots els visitants puguin accedir al recinte del Pessebre aquest any Linyola estrena un servei de reserva d’entrades amb l’objectiu de que 350 persones puguin reservar el seu lloc per entrar al Pessebre en cada representació. A la guixeta només estaran a la venda 100 entrades, arribant al límit de 450 visitants per edició. Àlex Masses ha explicat que el 80% dels visitants vénen de fora de la comarca i en ocasions es troben que s’ha superat l’aforament i no poden entrar. Per això ara es podran reservar les localitats. Aquest any també s’oferiran diferents paquets turístics entre els visitants. En total Linyola espera rebre uns 5.000 visitants.

845895
La direcció del Pessebre vivent de Linyola provant l’APP
Publicitat